2009. január 19., hétfő

Das Leben der Anderen

"A szürke, a barna, az olajzöld árnyalatai, a kihallgatások, a megfigyeltek teljes kiszolgáltatottsága, a tönkrement életek, a nyomasztás ezer apró momentuma mégiscsak az igazat állítják az NDK-ról." (Magyar Narancs, 2007.)

A mások élete. Német film. Magukról, a múltjukról, a besúgásról, a rendszerről, az életről akkor, ott, 1983-ban, Kelet-Berlinben. Kritika, önkritika vagy talán feloldozás.
Kurvajófilm. Most volt a Dunán. Aki még nem látta, nézze.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

jahm, aztán jövő szombaton A Bukás. Adhatnák az Az Alagutat is.

Névtelen írta...

Én is néztem. Tényleg megvolt a film finomsága.

(Aztán átkapcsoltam a Tv2re és ott épp elkezdődött egy jó film, szinte nem is hittem el...)

((Pedig tanulni kellett volna:S.))

nik írta...

A Bukás is zseniális. Egy bajom volt csak a tegnapi filmmel: szinkronizálták. Ezt németül kellene nézni, meg a Bukást is. Az Alagutat nem láttam még, miről szól?

Bazsi,
az agynak pedig nem árt egy kis pihenés, úgyhogy csak ne bánd a mozizást :-)

Névtelen írta...

http://www.port.hu/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=42751&i_city_id=3372&i_county_id=-1

Névtelen írta...

nem értek én ehhez a bloggerhez, így talán jó lesz:
http://href.hu/x/7ymp

nik írta...

Elolvastam az Alagút ismertetését, háát, tényleg nagyon jól hangzik. Simán lehet, hogy a mostani kettő után ezt is hamarosan leadja a Duna.

Köszi a tippet :-)