2008. április 25., péntek

Szívassuk egymást, gyerekek!


Óváros tér, délelőtt tíz óra. Sajtótájékotató a városházán, előtte a szokásos balhé a parkolás helyzetében nem annyira problémamentes város különösen frekventált helyszínén. Mivel rohanásban voltam, azonnal beparkoltam a tévés kolléga céges kocsija előtti szabályos parkolóhelyre (nem úttest, félig járda vagy ilyesmi). Futás közben perszen nem elfelejtkezve a parkolócetliről sem... Hiába azonban minden igyekezet, ugyanis cirka fél óra elteltével várt a tízezeres büntetés. Mint kiderült, már nem a Veszpark-os, hanem a közterület fenntartós oldalon álltam, (ahová csak engedéllyel lehet behajtani) figyelmetlenül.

A történetet csak azért akartam néhány mondatban illusztrálni, mert a probléma szerintem öszetettebb, mint az első látásra tűnik.Oké, persze, a tábla jelezte, meg minden, tényleg hibáztam... Nem is ez ezzel az egésszel a gond, mégcsak nem is a (amúgy szerencsés) végkifejlet a lényeg. Ez nemcsak egy szimpla parkolási ügy. Hanem elvi kérdés. Hogy a parkolócetli váltáshoz képest 5 perccel későbbi időpontban már ott díszelgett a cédula a kocsim szélvédőjén. Hogy hiába látták az őrök a szándékot (lásd a megváltott parkolójegy!!), nem számít. Nincs méltányosság. Nincs elfutás. Nincs indok, kifogás. Öt perc. Nem megvárni, hogy esetleg csak befutottam valahova, bent felejtettem valamit, pisilni kellett a gyereknek stb... Öt perc. Nem tíz, senem negyed óra. Nem figyelmeztetés, vagy kétezer forint, hanem mindjárt tíz. Nem elég, hogy a kiábrándító gazdasági, a még kiábrándítóbb politikai, közéleti helyzet (vagyis nem is tudom igazán, melyik kiábránbdítóbb, de értitek, mire gondolok...)szóval, nem elég minden ezek okozta frusztáció, szorongás, rossz érzés, még a kis mikrokörnyezetünkben is szívassuk egymást bátran! Vesszen ki az a maradék humánum is mindenkiből, már akiben egyáltalán még maradt (bár az tuti, nem megy el parkolóőrnek). Szóval, hogy meg sem próbáljunk legalább mi,emberek, kicsit is emberséggel bánni egymással, összekacsintani, észrevenni, értékelni a szándékot. Nem azt akarom mondani, hogy mentesítsen a bírság alól, de, hogy legalább ne legyen az embernek olyan érzése a saját városában, hogy utaznak rá. Üldözik. Kilesik, és öt perc alatt lecsapnak rá. A szomorú az egészben, hogy valahogy biztos vagyok, hogy minden ilyen szívatás után még önelégült mosollyal egy örömtáncot is lejtenek...


Az egyik hetilapban mondta Joseph Dakkas, egy bejrúti klub tulajdonosa: "Háború van. Háború van keleten, háború van nyugaton, Háború fent északon és háború lent délen. De mi éneklünk, mi táncolunk, mi hódolunk a gyönyörű nőknek. Mi emberek vagyunk."

Nah, szóval, valami ilyesmire gondoltam...

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

rossz oldaláról fogtad meg a botot, ilyen előfordul...

Mondok egy szebbet. Gizella udvar, hátul kis parkoló, k&h bank mellett, al-dente takarásában, elfér egymás mellett pár autó de előttük már nem. Szerencsétlen furgon ott áll előttem. Kijárni sehova nem tudok. Mennék. Várok. Sokat.. Nézzük akkor. Dolgozok egy x órabérért hétköznap. Hétvége van, most ezt vegyük a duplájáért mert a szabadidőmet vesztegeti ez a paraszt, akárki és akármit is csinál, nem érdekel. Ugyanissaz én időmmel ő gazdálkodik. Pofátlan ugyanis. Megjön. Én felteszem a kapaszkodót: és ezt így hogy? -Siettem, bocs... Szerintem meg nem. De mivel jó kedvemben találtál, elengedlek.

nik írta...

Nem értem kristálytisztán az első gondolatod... (ilyen is előfordul :-) )... szerintem végsősoron tök ugyanazt gondoljuk a dologról...

és helyes, helyes, legalább jó fej voltál a furgonossal... Napi jócselekedet :-)

Névtelen írta...

kristálytisztán. Előfordul, hogy az ember nem figyel és akaratán kívül okoz problémát. Vannak szabályrendszerek amiket ez hidegen hagy, és az emberi oldalát minimálisra veszi.. Nem is értem miért engedtem el egyébként az embert, mert ha megkérdezte volna, hogy én nem szoktam e hibázni, a válaszom csak annyi lett volna, igen, szoktam, fizettem is érte..
Tényleg megvolt a heti jócselekedetem: ))