2008. november 30., vasárnap

Bécs,


az egy jó város. Szeretem. Szellős, kiegyensúlyozott, logikus, átlátható, elegáns, finom és arisztokratikus. Pont ugyanezekért lehetne akár nem szeretni is (hisz mennyire jó is tud lenni egy kicsit kaotikus, kanyargós, összevissza, elragadó, bájos, zűrös, kopott kis város), de nem, valahogy Bécset nem lehet nem szeretni. Talán, mert nekük ez volt az első hely, ami a Nyugatot, Európát jelentette, talán, mert pontosan emlékszem, amikor a nagyanyám karkötős meg nyakláncos, meg mindenféle órát hozott nekem Bécsből, de érdekes módon legszívesebben, legelőször mégis egy cseresznye alakú rágóra jut eszembe. Csak kétszáz kilométer... és milyen távol voltunk tőle akkor.
Az a baj, hogy most is.
Mindegy.
Azért jó mindig oda menni, erőt gyűjteni, csak úgy nézelődni, pirosra fagyott orral sétálni, fényeket nézni, puncsot inni, karamellás latte macchiato-t a Kärntner Strasse-n, és nem kihagyni azt a finom pikáns kolbászt ott a sarkon...

P.S.: Már csak néhány perc és december. Durva.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

beszarok, már megint irigykedhettem volna, hogy mindenki megy Bécsbe DECEMBERBEN csak én nem. Barátom már meg is jött.
Na de végre életemben először kijutok BÉCSBE DECEMBERBEN, ebből nem engedek!

nik írta...

Helyes, helyes, ne is engedj! Bécs tök jó, a hírös Christkindlmarkt ugyan semmit nem változott, és még mindig egy nagy rakás szar, tele van gagyival, de a puncs isteni, meg a körítés (pontosabban a fények) is!

Névtelen írta...

évente 2-3x járok Bécsbe, de soha nem voltam a november-februári időszakban..

nik írta...

...akkor ez itt éppen a megfelelő pillanat? :-)

Névtelen írta...

Én is holnap megyek haverokkal 1 ilyen puncsivós, esti sétás cooltúrára =) yo lesz, már várom nagyon, bár a vásár része tényleg gagyi, de amúgy érdemes menni!

nik írta...

Matyi, igen, hallottam,hogy ti is kipróbáljátok a karácsonyi itókákat. :-)
Biztos jó lesz. Vagy van. :-)