2008. szeptember 3., szerda

Schőnig


Ismét bebizonyosodott, hogy a Schőnig cukrászda egy nagy rakás szar. Igen, az "ismét" szóból jól sejtitek, nem először jártam ott, és mindig csalódás volt. Persze, jogos a kérdés: akkor meg minek megyek oda...
Általában igyekszem elkerülni a helyet, kivéve, amikor kizárólag otthoni fogyasztásra kávé mellé zserbót vásárolok vagy mézes krémest, ezt nem bírják elrontani.Egyébként ma is kizárólag időtakarékossági és logisztikai okok miatt mentünk oda a Renivel, és persze elvárásaim nem voltak, csak egy olyan átlag Schőnig szintet akartam, de az sem bírt összejönni.

Igazándiból a cuccaiktól sem vagyok elájulva, mert nem túl jók, a fagyi általában szar, de vásároltam ott már születésnapra savanyú torta szeletet, normális helyen a somlóit sem tejszínhabozzák be előre órákkal, mert a tejszín köztudottan kényes dolog, ráadásul hat órás hűtőben állás után nem az igazi az állaga, de hát tulajdonképpen nem is a cuccokkal van alapjáraton a baj. Hanem az egész bagázs hozzáállásával. Egyszerűen felháborítónak tartom, hogy van egy hely, amelyik alapjáraton kellemes, s bár a berendezés koppintás, azért igényes, szép. DE: iszonyú flegmák, bunkók a kiszolgáló csajok, mosoly még csak puszta véletlenül sem hagyta el egyiknek a száját sem.

És íme a mai kis közjáték. Mivel jó meleg volt, jeges kávét szerettem volna inni. Kérdezem a csajt (a szőke, talán a tulaj lánya? Nemtom, minden esetre ő már ezer éve ott van), hogy ők hogy csinálják. Két gombóc fagyi, tejszínhab, csokiöntet, jah és kávé-mondja. Brrrrrrrrr. Mire én:jégdarás, frappé változat nincs? (Ugyanis nem mondhatnám, hogy jeges kávé címszó alatt kokrétan fagyis cukorszirupot szeretnék fogyasztani -persze ezt nem így mondtam ) Mire a csaj: nincs, mert azt sokan nem szeretik. Jó- mondom én, aki a vendégek másik felébe tartozna, aki úgy szereti- de nincs valami ötleted, hogy esetleg hogy oldhatnánk meg nekem valami hasonlót?

Igen, erre egy normális, vendégbarát helyen az lett volna a válasz, hogy: de, persze, mire gondolsz pontosan, kitalálunk valamit, (mivelhogy kávé meg tej van, feltételezem jég is) satöbbi, satöbbi. DE a SCHŐNIGBEN a flegma szőke egyszerűen rávágta, hogy NINCS, majd bunkón elviharzott, hogy jó, ameddig mi ötletelünk, talán kiszolgálna másokat. Anyád-gondoltam. Sajna a somlóit már kikértük, meg a Renivel különben is akartunk dumálni, úgyhogy nem hagytuk ott egy az egyben a helyet. Minden esetre a jegeskávémból a cirkusz helyett lett egy szimpla light kóla.

Meg ismét egy értetlenkedés, hogy még mindig vannak helyek, ahol képtelenek felfogni, hogy a vendéglátásban illik mosolyogni, kedvesnek lenni, és a vendég óhaját teljesíteni, de legalábbis megpróbálni azt. Különben leszarhatod, milyen kurva szép kávézód van. Mellesleg én ezt itt most elmondtam nektek, és még elmondom minimum száz embernek, és mindenkit megkérek, adja tovább még legalább két embernek :-))))

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

nem vagy jó, "megint" egy olyan helyet gazdagítottál keményen megkeresett pénzeddel, ami nem érdemelte meg. nincs fifti- fifti, meg most közel van logisztikailag ,mitt van mellettem xy, jó lesz ez most. a zsivány helyek mindig így maradnak fent szopatónak.

Névtelen írta...

...és ők elmondják 2 barátnak, és azok is elmondják 2 barátnak...

Egyébként a régi felállás jobb volt: lepattant hardver ("zöld alma"), de kezelhető sütik. A harvert upgrade-elték, de most pont úgy csinálnak, mintha a süti árából kellene kispórolni.

Szerintem mindent elfelejtettek abból, ami pénzhez juttatta őket. a Shőnig amolyan "emeljünk szobrot magunknak" hely. Ahol minden kurva jól menne, ha nem lennének azok a rohadt vendégek.

Mellesleg a stílus... jó, nem kötök bele más szépérzetébe, meg munkájába, legyen elég annyi, ha már egy régimódi kávézókoppintáson töröd magad, nem ártana a régi "módit" (udvariasság+ elegancia) is koppintani.
Vendéglátó helyen a legfontosabb dolog a "vendéglátás" (udvariasság+jó termék) és ha a tisztaság stimt, kit érdekel, mennyire puccos (ez esetben gyalázatosan kispolgári), vagy lepattant helyen ülök.

Egyébként egyetértek az előttem szólóval: mi a f'nak mentél oda?

nik írta...

Köszönöm az észrevételeiteket: igaz, a kifogásom szánalmas magyarázkodás, az ilyen helyeken egy fillért sem szabadna ott hagyni.Ha közel van, ha messze, ha bármi...

És azzal is totálisan egyetértek, hogy inkább ne legyen puccos a hely, legyen csak isler meg zserbó, de legalább kapjak mellé tisztességes kiszolgálást, kedvességet és mosolyt.