2010. április 24., szombat

Arról, hogy nem kell messzire menni valami szépért...

Szóval,az úgy volt, hogy ma délelőtt elmentem dolgozni Németbányára.
Soha nem voltam még ott, telefonos segítség kellett, hol is van a falu.
Megy az ember Pápa felé, és egyszer Farkasgyepű után van a tábla: Bakonyjákó, Németbánya.
Lekanyarodtam, onnantól meg elém tárult valami csoda.
Ugyanis durvánszép a hely. Az a klasszik kis gyöngyszem: a fű az tényleg zöld, benne apró fehér meg sárga kis virágok, rendezett porták (naná, igazi sváb falu!), kábé 80 állandó lakos, nincs bolt, nincs kocsma, nincs térerő, a csendet tényleg csak a déli harangszó törte meg.
Ja, és mint a polgármestertől megtudtam: a település határában van Európa egyik legnagyobb kutatóhelye, többek között Európában ismeretlen dínó fajok (meg mindenféle más gerinces) temetőjét őrzik.
Elképesztő.
Imádtam.

Adalék: a falu fénykora a XX. század elején volt, akkor 450-en is laktak itt, 3(!) élelmiszerbolt, sőt kocsma is volt. Jah, és a kedvencem: a helyi önkormányzat költségvetése idén 18 (!!) millió forint. Tavaly még kétszer ennyi volt.
(persze, felvetődik a kérdés: kell-e egy nyolcvan fős településnek külön önkormányzat, de ez egy másik történet...)

Akkor is imádom.Fél órára sincs Veszprémtől, el kell oda menni.

2 megjegyzés:

gégé írta...

most megírtad az egyébként titkot, hogy ugyanis ott leledzik a dínók titkos rejtekhelye, és rögtön tönkre teszi a sok idióta kíváncsi nép a Te kis gyöngyszemedet....így volt ez egyik kedvenc Lázár Ervin mesémben is : A kislány, aki mindenkit szeretett-ben :(

névtelenasarokról írta...

és mérnek ki telkeket , és lőn veszik is a fiatalok