2009. június 9., kedd

Tudom? Érzem?

"Amikor cselekednünk kellene, túl sokat habozunk"- olvastam egy Joshi Bharattal készült interjúban. Az most tökmindegy, ki mit gondol a pasiról, én sosem láttam a showját, nem is érdekel, viszont mondott egy-két érdekes gondolatot erről a mi nyugati világunkról. Például azt is, hogy a legnagyobb rákfenéje a logika. Mert nem szabad mindig gondolkodni, egyszerűen csak csinálni kell. Mert a logika néha túl vaskos és durva, a megérzés viszont finom. Ezért néha-néha ki kell próbálni, hogy csökkentjük a logikát.

És néha-néha csak hagyni kell, hogy megtörténjenek velünk a dolgok. Nem magyarázgatni, csak szimplán bízni a megérzésünkben, hogy ez most jó. Hagyni magunkat elvinni, akár egy bazi nagy hullámmal is. Mert "csak úgy" éreztük, hogy most ezt így kell. Mert így jó. Talán nem nagyon van rá magyarázat, vagy talán van, de minek is magyarázni... Vagy méginkább, mert egyszerűen a magyarázat maga az, hogy "mert így éreztem, mert így tartottam jónak". Hinni abban, hogy amit őszintén tesz, gondol, mond az ember, az nem lehet rossz vagy ciki. Csak igaz. És az jó, mert felszabadít. És akkor még lehet örülni is. Plusz ha jól belegondolunk, a megérzéseink még sosem hagytak minket cserben. Már ha figyeltünk rájuk, csendben maradtunk és meghallottuk őket. Ez az amit néha jól elfelejtünk. Csendben maradni, meghallani.

Szóval egyet értek Joshival. Meg kéne találni (ebben is) azt a kényes egyensúlyt. Meg nem elfelejteni, hogy "Azok az emberek, akik teljesen végiggondolnak mindent, mielőtt egyet lépnének, az egész életüket fél lábon töltik".

Nekem speciel kurvára fáj a jobb térdem, úgyhogy eszem ágában nincs fél lábon... :-)

6 megjegyzés:

julcsi írta...

én például megéreztem tegnap, hogy be kell ugranom hozzád, és milyen igazam volt! kaptam finom vacsit és még finomabb beszélgetést, amolyan világmegváltósat, mely után az ember úgy megy haza, na ez jól esett, ma is megmondtuk a tutit a sok tudatlannak.

nik írta...

:-))
Szívesen, bármikor, akármikor, máskor is :-))
Tutimegmondásban frankók vagyunk :-)

Névtelen írta...

Már megint eteted a szomszédokat?
Szted én zsákban hordom haza a pénzt?
A cipőt levetetted velük, hogy legalább kosz ne legyen?

julcsi írta...

hé, kikéri magának a niki (magyar hangja gaáljulcsi), ugyanis ő megválogatja a barátait! csak egy pillanatra nem figyelt, ezért kerültem én a képbe. de mostmár sajna késő, ráadásul eszem is, iszom is és a cipőmet is csak sokszori figyelmeztetés után veszem le. szóval úgy tűnik, ezt bebuktátok!

nik írta...

jójó, tényleg nem zsákban...
De azért az a szatyor is egész nagy volt, neeeem? :-)))

Különben meg ne cirkuszolj, már megmondtam ezerszer!
:-))

Névtelen írta...

Niki, tök nagy ember lettél, hogy van igazi magyar hangod!
Én is szeretnék!
Lehetne az enyém Gáti Oszkár?
Régen Ö volt Arnold magyar hangja, odavoltam érte gyerekfejjel.

És visszautasítom a vádat, hogy zaklatnám a vendégeket.
Megleszekámsértődve.