2010. március 1., hétfő

Vancouver


Ma hajnalban, a záróünnepség bambulása közben jutott eszembe, hogy egy sort sem írtam a téli olimpiáról, pedig teljesen rá voltam kattanva az elmúlt több mint két hétben.
Nem vagyunk egy téli nemzet. "Csak" kettő árva pontocskát szereztünk. De akkor is. Egyszerűen imádtam. Azokat is, akik ezt a két pontot szerezték (a gyorskoris csajok)

A síversenyeket eddig is mindig néztem, főleg a síugrást bírtam, elképesztő, hogy abban a fura szögben milyen oltári hosszúakat lehet repülni, szerintem zseniális.
Most nem kivételeztem, mint az olimpiákon mindig, ezúttal is mindent néztem, igen, még a biatlont, meg az ötven kilométeres sífutást is. Új kedvencem is lett, a snowboard cross, meg a gyorskori. A szánkó és a bob... ezek pedig az extrém sportok között is extrémek, szerintem totálisan eszement dolog 150 kilométeres óránkénti sebességgel száguldani egy jégteknőben gyakorlatilag meztelenül. Na jó, a bobnál van azért némi védettség,de akkor is durva.

Igazából a fantasztikus sportteljesítményeken túl én a versenyek emberi oldaláért vagyok oda. Az esélyesség terhéért. Az esélytelenek nyugalmáért. A könnyekért- a győztesek és a vesztesek könnyeiért. Az ellenfél tiszteletéért, a kiszámíthatatlanságért,a nemes vetélkedésért, az apró nüanszokért, az ezredmásodpercekért, amelyek valakit a mennybe, másvalakit a pokolba taszítanak, a precizitásért, az elszántságért, a küzdésért, az akaratért, az erőért...

Tényleg oltári jó dolog ez a sport.

És még mindig nem vagyok képes sem megérteni, sem pedig elfogadni, ha valaki csak a seggét mereszti, miközben gyártja a fasza kifogásait.

14 megjegyzés:

straubbazsi írta...

A short track sztem is elképesztően jó.

A szkeleton meg konkrétan crazy :)
https://twitter.com/straubbazsi/status/9731317847

nik írta...

jah, a szkeleton... mind közül a legőrültebb :-)

gégé írta...

ne ítélj, és ne ítélkezz csak úgy , mert lehet, hogy senki nem gyárt senki kifogásokat, csak Te gondolod úgy.lehet kifogások nélkül is nem sportolni :) gégé

Matykó írta...

Inkább Gyuri bá' poker közvetítését néztem, mint a téli olimpiát:DDD Na yo az 1etlen dolog ami, yo volt az a CAN-USA hokidöntő...tél+sport? kizárt:D csak a kosár a meleg teremben:DDD

viri írta...

Csak a rend kedvéért :)
Pontjaink száma kereken három!
Huszár Erika egyéniben ötödik lett, a váltó pedig hatodik. Bocsi, nem okoskodni akartam, csak tudod a sportrovat, az sportrovat :)

nik írta...

Virágocska!
Tudom, hogy nem okoskodni akarsz, de Huszár Erika EGYÉNIBEN hatodik, a váltó pedig ötödik.
Hááát igen... a sportrovat az a sportrovat :-))))
Én meg nem gonoszkodni akarok...

nik írta...

Matyi,
te kosarazol, durván, úgyhogy megbocsájtható, h nem ragaszkodsz annyira a téli sportokhoz... :-)

és persze GéGének is van igazsága, van, aki nem gyárt kifogásokat, szimplán csak lusta,de ez nem mentség, nekem legalábbis, én egy kalap alá veszek minden nem mozgót, punktum.
:-)

gaál julianna írta...

a kultúrrovat meg kultúrrovat (vagy mi van??? ilyeneket kell mondani??)
mindenesetre a rovat beosztott tagja bevallottan lusta (még kifogások gyártására is), de kissniki addig manipulálta őt a rábeszélő érveivel, hogy végül bedőlt és rászánta magát a futásra. ráadásul nem bánta meg. KÖSZÖNÖM NEKED KISSNIKI!!! TÖKJÓFEJ vagy!!!

...:::szpd:::... írta...

hallló,itt a közéleti rovat. én sportolok és nem gyártok kifogásokat, korizok meg sznóbordoz(né)k, de nem néztem a téli olimpiát csak a hokit és várom a focivébét nagyon.

viri írta...

jár a pont :)
ugye a gazdasági rovat, az gazdasági rovat :)
gyereknevelés 24 órában az sport? szerintem az!!!

gaál julianna írta...

gégé, távol álljon tőlem, hogy szavakat adjak a szádba, de most asszem ismét meg kéne szólalnod és valami olyasmit mondani, hogy a fotórovat az fotórovat.

Névtelen írta...

B'sszátok meg, duplán szívás, nem vagyok beltenyésztésű, ráadásul még névtelen is vagyok, pedig most ebbe úúúúgy beleugatnék.
Mármint a sport részébe.
Mindegy, így jártam.
Kussolok.

nik írta...

Virág,
a gyereknevelést ne vedd már egy kalap alá... bakker, ha valaki, hát te tudhatnád, mi a sport. a gyereknevelés az legfeljebb szórakozás.
Nekem igazán elhiheted :-)

nik írta...

Kedves kultúrrovat!
a futás tekintetében történő basztatásban számthatsz rám.
Nem ám csak a sok könyv, meg olvasás, meg színház, meg okoskodás, meg merengés meg kultúra. Meg minden :-)

Mr Közélet, a
focit én is nagyon várom.
Végre valami pénzkereseti lehetőség a fogadásokkal :-)