2008. augusztus 3., vasárnap

Cenzúrázva


Olimpia rajongó vagyok, tudjátok, már mondtam. 1988-tól (pedig akkoriban még zsenge, ártatlan és boldog gyermekéveimet tapostam :-) )teljesen tisztán és világosan emlékszem Egerszegi meg a többeik érmeire, mi több, életem első és eddigi egyetlen versét is Egérke győzelme ihlette. Továbbá megszállott módon képes vagyok végignézni a röpke 5-6 órás megnyitó ünnepséget, meg mindenfajta sportágat, amit ép eszű ember szerintem meg nem néz, és persze meghatódom, sírok meg minden, amikor nyerünk vagy valami dráma van. És egyáltalán nem mellesleg én még hiszek az olimpiában. Tudom, tudom, hogy hülye vagyok, ez már rég nem arról szól, mint kellene, de valahogy nekem ez még mindig valami szent dolog, valami, ami nem csak sport, hanem eszme, valami olyasmi, mint a "szabadság, egyenlőség, testvériség", meg "gyorsabban, magasabbra, erősebben" és demokrácia, tisztesség, munka, sportszerűség, satöbbi, satöbbi.

Éppen ezek miatt mérhetetlenül felháborít és aggaszt ez a Peking dolog. Kicsit izgulok. Már nem csak a mindenki által ismert előzmények, hanem az életbe léptetett CENZÚRA (meg az egész rendezvény)miatt. Korlátozzák ugyanis az újságírók és minden odaérkező külföldi internet hozzáférését! Elképzelni nem tudom, hogy az a töketlen (bocsánat!) NOB mi a fenéért nem tiltakozik, kéri ki magának minden, a demokráciában hívő ember nevében! Hogy lehet, hogy egy eseményen, amely pontosan a "népek barátságát", az egyenlőséget, a sportszerűséget hivatott képviselni, ott az olimpiáért felelős szervezet asszisztál egy ilyen antidemokratikus hozzáálláshoz?! Persze-persze, ne legyek már naiv, pénz, hatalom, politika meg minden... mert minden bizonnyal a rendezés jogát sem kellett volna talán még Pekingnek odaítélni... Mint ahogy mi is pontosan tudjuk, hogy két évtizeddel a rendszerváltozás után is milyen kőkemény lemaradásaink vannak nyugati szomszédainkkal szemben gondolatiságban, hozzáállásban, életszemléletben, ők aztán meg nemhogy utána, kőkeményen benne vannak még...

Szóval, nem értem, és izgulok. Remélem, nem lesz baj. Én minden esetre szorgalmasan drukkolok, az tuti.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mindig is mondtam, hogy az új és modern szeri, olyan szintű, mint egy olimpiai sajtóközpont... :D :D :D

nik írta...

Háááát,durva, de sajnos egyet kell, hogy értsek veled, kedves kolléga...